Biljettinfo

OBS! VIKTIG INFORMATION!

Läs mer om vilka åtgärder vi har infört för att skapa en trygg miljö för dig som besökare HÄR

Öppettider biljettkassan

Gävle Konserthus biljettkassa och kundtjänst på telefon öppnar på nytt 10 augusti 2021!

Öppettider biljettkassa/telefon:
Tisdagar: 11:00 - 15:00
Onsdagar: 11:00 - 15:00
Torsdagar: 15:00 - 19:00

Samt två timmar före konsert/föreställning.

För övriga biljettfrågor:
Ticketmasters kundtjänst på telefon: 077-170 70 70

Biljetter till kommande evenemang köps enklast under perioden via www.ticketmaster.se 

Information om presentkort
Alla presentkort från Gävle Konserthus som har ett sista giltighetsdatum efter 2020-03-13 och framåt, förlängs och kommer vara giltiga att brukas till och med 2021-12-31.

Har du ett presentkort utfärdat av Ticketmaster ska du kontakta deras kundtjänst för mer information och hjälp: 0771-70 70 70

Till alla konserter i Gävle Konserthus finns det olika varianter av biljett.

Traditionell biljett

Den biljett som du normalt köper hos oss i Gävle Konserthus biljettkassa.

E-biljett

E-biljett är den biljettyp som du köper via Ticketmaster på internet eller via deras app för mobila enheter. Den levereras som en PDF-fil till din e-postadress. Den kan du antingen ha i din mobil/smartphone där den kan scannas direkt på skärmen, eller så skriver du ut den själv på ett papper. Om du har den i din mobil/smartphone så kom ihåg att justera upp ljusstyrkan högt på din skärm för att den ska kunna scannas, samt att skärmen inte får ha sprickor som kan vara ivägen för streckkoden eller QR-koden på biljetten.

Biljettkategorier Gävle Symfoniorkester

  • Prisgrupp 1: Parkett, rad 6-17 samt första balkong
  • Prisgrupp 2: Parkett, rad 1-5 samt andra balkong
  • Prisgrupp 3: Studenter och barn upp till 19 år, endast rad 1-5 samt andra balkong. Säljs enbart i Gävle Konserthus biljettkassa.

För priser se respektive konsert.

Inställd konsert

Information vid inställt evenemang, se Ticketmasters hemsida eller baksidan på biljetten.

Text från Ticketmaster: Vid inställt arrangemang ansvarar inte Ticketmaster för återköp utan hänvisar till arrangören. Ticketmaster kan dock, om särskilt uppdrag lämnas av arrangören, återköpa biljetten. I de fall återköp sker på uppdrag av arrangören skall återköpet i regel ske inom begränsad tid, dock senast en månad efter det att arrangemanget skulle ägt rum. Serviceavgift och porto återbetalas inte i något fall.

Platsskiss Gevaliasalen

Klicka på bilden för att öppna den som Pdf.